tisdag 3 februari 2009

Om allt och inget

Igår var jag och Milo lediga hela dagen. Det var så skönt! Gud vad jag saknar att vara mammaledig. Nu är det ju nästan ännu roligare, han förstår så mycket och är så himla rolig. Han anstränger sig verkligen för att prata så vi förstår honom, men det lyckas väl sådär hehe. Han har ändå en hel del ord nu som vi förstår, har börjat försöka sätta ihop meningar, men ofta blir det bara rappakalja. Så gulligt låter det :) Sen tittar han på oss precis som "VA, fattar ni inte? Är ni dumma???" Sötnosen!



Igår morse skällde Milo på Moa. Jag brände mig när jag la in ved, Milo började skälla på Moa direkt: AJ AJ AJ woaoa! Wauumt!! ( aj aj aj Moa, varmt)
Vad nu hon skulle göra i kaminen vet jag inte... ;)


Ikväll när han badade så fick han prata med Alice i telefon. Alice är ju idolen framför allt annat. "Allliii, siiii". (Alice siiiitt) sa han hela tiden och visade med hela handen att hon skulle sitta bredvid honom i badkaret. Han kom direkt ihåg att dom badade ihop i torsdags när vi passade henne! Så fort som jag tog telefonen för honom började han storgråta. "Alliiii Alllieee, Halååååå" och tog sig för örat. Gullgrisen!! Tänk att han är så kär i henne, det är såå gulligt :). Men så är hon ju väldans söt med min lilla kusin:).

På vår lediga dag igår så lekte först Liam & Milo i 2½ timme. Shiiiit vad dom kan busa nu! Full rulle och hela Milos rum upp och ner, men vad gör väl det, dom hade urskoj. På eftermiddagen kom Alfred och Annika och hälsade på och då var det bus och lek igen. Milo var helt slut igårkväll.


Milo & Liam klättrar. Busungar!




Två stycker Cars tokiga ungar som GLOR på film. Som om dom aldrig sett den förr liksom....


Milo kramar Alfred. Så gulligt :)


Idag har jag jobbat 9-15.30 och Milo var supertrött efter dagis. Snorig som tusan är han med, hoppas nu han håller sig frisk ett BRA tag. Tycker jag varit hemma tillräckligt nu.


Nu sover han och Rikard ska bygga ihop hans husvagn som kom idag. Den var visst inte så lila. Snarare knallrosa....


Ahhh den är ju bara SÅÅÅ COOOOOOOOL! Sen kan man koppla på släpet på husvagnen med. Milo kommer ÄLSKA den! Moa suckade och försökte gömma sig, men vi var ju tvungna att testa, jodå, hon passade fint i den, hahaha! Hon kan sitta i den och ha huvudet ut genom fönstret där bak. Stackars Knoen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va cool den är! Stackars Moa, hon visste väl vad som väntade! Jag hade också gömt mig haha

Anonym sa...

Moa är en tålig dag! Fast det är inte många pudeldamer, mig veteligen, som har en egen husvagn m privatchaufför!

kram

Powered By Blogger