torsdag 23 oktober 2008

Torsdag 23/10

Så var det äntligen torsdag. Tycker det varit en jobbig vecka. Mycket ungar på jobbet, mycket tjabb och mycket liv. Man är så trött när man kommer hem efter en sådan dag. Ofta Ofta önskar jag att jag hade ett annat jobb. Ett jobb där man inte måste vara tålmodig och glad hela dagarna, för det suger verkligen nu när man ska orka med en liten när man kommer hem oxå.


Har äntligen köpt vinteroverall till Milo! Han har en sen innan, en begagnad Molo overall som är ganska så använd, men den blir perfekt som extra overall. Nu blev det en Mini A Ture overall som jag suktat efter ett bra tag, men nu var den på rea ;) PÅ www.minpluddevutt.se kan ni hitta denna overallen och många fler underbara overaller! (bilden nedan är lånad därifrån)



Nu är vinterstassen snart komplett, det som behövs är vinterskor och vantar. Hur tusan man nu hittar bra vantar till en sån liten, han kommer ju bli vansinnig när det är dax för tjockare vantar! Vinterskor är inte heller så lätt, det är en hel djungel det där... Kavat och Viking ska vara bäst, men hallå där. 700-800 för ett par skor är ärligt talat inte så frestande. Vi såg ett par fina Adidas vinterkängor som nog ska få flytta hit... Det känns som det börjar bli dax, det har ju verkligen varit kallt dom senaste 2 dagarna.


Fredag imorgon då alltså. Skönt. Skönt. Skönt. Nästa vecka är det novemberlov och lite barn på jobbet, jag ska försöka sluta vid halv två-två varje dag och ta ut lite timmar jag måste ta ut. Utom på måndag, då ska vi på studiebesök mellan 15-18. Tjho. Verkligen. Kul, när vi fick veta det igår. Det värsta med att jobba på förskola är att man inte får ha ett eget liv, man ska alltid finnas tillhands och kan man inte det, då är man oengagerad och gillar inte sitt jobb. Fuck off.

Ge mig ett annat jobb o jag tar det direkt ;)

*Mot helgen!*

Inga kommentarer:

Powered By Blogger