måndag 24 september 2012

Öroninflammation. Igen.


Jaha. Så hade lill-skrållan öroninflammation igen. Å vi har än en  gång inte trott på henne när hon skrikit på nätterna! 2 nätter nu har hon vrålat, på dagarna har hon varit pigg och glad. I morse satte hon igång vid halv fem och skrika Aj Aj. En något kaosartad morgon i vår familj. Jag öppnar på måndagar och vi är ju helt själva så nån måste ju dit, Rikard skulle på kurs i Malmö och Lia bara vrååålade. Kvart över sex slängde jag in henne i bilen, så fick hon följa med mig till jobbet. Rikard körde och lämnade Milo på dagis och sen vidare mot Malmö. Lia var väldigt sur på jobbet "MIN MAMMA!" såklart, framförallt när man mår dåligt. Körde hem när min kollega kom och var hemma igen vid åtta. Ringde Vårdcentralen som först inte ville ge mig en tid för man behandlade minsann ändå  inte öroninflammationer, det skulle räcka med alvedon. Jaha, sa jag, men jag vill veta var hon har ont och OM hon har ont, inte bara stoppa in alvedon! Så efter lite tjat fick jag en tid halv elva. Läkaren behövde bara stoppa in "örongrejsimojsen" i örat och sen sa han "Aj aj, stackars dig!". Å andra örat var inte heller bra. Å inte halsen heller, hon hade väldigt svullna mandlar som nog berodde på förkylningen men han kunde inte säga säkert, andas hon fortfarande med munnen öppen om en månad är det ny koll...
Hemskickade med Kåvepenin. Nej men hur var det nu, man behandlade inte öroninflammationer?!? Eller så gör man det om läkaren tycker... Pucko.

Ja, vilken morgon och förmiddag. Kändes som klockan var 16-17 när vi var hemma igen och då var hon bara 12!

Å till råga på allt, så skulle inte Rikard på kurs förrän den 26e så han körde till Malmö helt i onödan i morse;) men vem är förvånad??

Härliga måndag?

Inga kommentarer:

Powered By Blogger