onsdag 7 juli 2010

6 Månader har gått.

Idag har det gått 6 månader sedan vår Mats tog livet av sig. Det är så sorgligt och det gör så ont.
Jag har gästbloggat för första gången i mitt liv, hos Anna-Maria som förlorade sin fina Lova i maj 2010. Hon har publicerat några texter om sorg som andra skrivit, direkt ut livet och verkligheten. Idag finns min text där. Det känns fortfarande overkligt när jag läser den, att det verkligen är så...


Läs den på:


http://bambinidolce.blogg.se/2010/july/gastbloggare-jessica.html


Mats var, precis som jag, ett stort fan av Lars Winnerbäck. Jag tänker alltid på honom när jag hör denna låten (Länk till youtube):

Kom Ihåg Mig Då 

När det blir varma sommardar

Kom ihåg mig då
Kom ihåg mig då


När vinterisen ligger klar
Kom ihåg mig då
Kom ihåg mig då


Här finns du kvar
När varje dag känns likadan
och när det skymmer över stan
och när du drömmer
Kom ihåg mig då

Mats sa alltid att han ville följa med på en Winnerbäcks konsert. Det blev aldrig så, vi hann inte. I sommar hoppas jag du tittar ner från molnen så du äntligen får din Lasse konsert...






Idag har det för övrigt varit en bra dag. Fint väder och fint sällskap - Lotta har varit här hos oss och hållt oss sällskap i eftermiddag.
Sitter och väntar på att Rikard ska höra av sig, han är på anställningsintervju och skulle vara där 15.30.
Å nu ringde han. Han fick jobbet! Tjobidoo! Fast det ska ju löneförhandlas med så vi får väl se vad som händer:) Spännande!

Inga kommentarer:

Powered By Blogger