onsdag 2 december 2009

Onsdag natt...


Fina adventljusstaken som jag pillat ihop


Milos fina paket kalender som Farmor gjort...


Å den som vi fixat, med strumpor stickade av min mormor...


Busungen!




Fina kläderna som ska användas i jul! Milo tyckte han var så fin så han ville inte ta av dom:)


Å så ramlade en underbart söt overall ner i brevlådan idag. Såååå sööööt!


Veckan rullar på. Tråkigt utan Rikard hemma. Milo undrar var han är, säger att "Pappa gått sönder" fast jag har ingen aning om vart han fått det ifrån. Så här vill vi inte ha det. Jäkla piss är det... Framförallt nu när jag har så förbaskat ont. Kan ju inte ens gå ut med honom på eftermiddagarna, kändes ju sådär kul idag när det tom. kom lite snö...

Milo är så rolig nu. Talet har bara exploderat! Häromdagen låg han med huvudet på mitt huvud och gosade och fick sig en ordentlig spark i huvudet. Milo flög upp, tittade på magen och sa: "VAAA va det för nåt?!"
"Det var ju bebisen som sparkade" sa jag som försökt förklara detta innan.
Milo tittar misstänksamt på magen så säger han:
"Man får inte slåss!"

Hmm det är lite svårt att veta vad man ska svara ibland!
Igår när vi skulle åka till mamma och få mat så sprang han iväg som vanligt. "Då kör jag själv!" ropade jag åt honom. Så kommer han gåendes helt lugnt o säger: "Men mamma, va skriker du för?"
När han "råkar" slå på nån av oss, en ful ovana han börjat med, säger han snabbt "Flåt!" sen kramar han om en. Sen kommer alltid kommentaren; "Nu e mamma gad!" (glad). Sötnos!

Han tycker alla adventsljusstakarna och stjärnorna är sååå himla fina. Satte upp dom i fredags och han var eld och lågor. I lördags morse vaknade vi halv åtta, då hade han tänt varenda stjärna och stake i hela huset! "Nu e det fint igen Mamma!" 
I söndagsnatt klockan tre kom han in till oss och blev sååå ledsen när han inte fick tända ljusstaken! "Den ska va släckt! E fint mamma!" å storgrät. Han säger fel på tänd och släckt, säger tvärtom :) Varje morgon tar han en runda i huset och tänder allting i fönstren, så om ni undrar varför vårt pynt lyser även hela dagarna så är det för att en väldigt söt bestämd liten grabb envisas med det;)

Han ger en många skratt och mycket gos varje dag, den underbara lilla grabben...!

2 kommentarer:

miranda sa...

oj, snacka om lyckligt lottad som får så många paket :) o vad stilig han ser ut i sina julkläder!
nästa fredag ska jag ner till simrishamn (o daniel ska till riga tors-sön) men om du sparar lite glögg så kommer vi gärna fredagen efter (18/12). kanske finns någon ny bra hyrfilm? KRAMAR

M sa...

Som jag log när jag satt och läste detta inlägg, så underbar han är er lilla grabb! Snusförnuftig på ett underbart barnvis:)

Visst är det mysigt med ljusstakar och stjärnor. Vi går också runt och tänder våra tillsammans på morgonen men det är itne för att min Milo vill utan det är jag och nog tusan är dom tända hela dagen, även om vi kör iväg en tur.


Din make är inte långt ifrån oss, vi bor ca 3 mil från Hbg och det är även där som jag jobbar, fin stad.

Fina kläder du shoppat och du är nog inte bättre än mej nu när kalendrarna dragit igång. Fast jag har inte köpt supermycket, inte som förra året. Lär väl få ett par paket idag, spännande. Nej nu ska jag sluta pladdra, ha det gott allesamman och klappa om lilla magen. Pimm på FL

Powered By Blogger