söndag 15 november 2009

Stora killen nu...

Måste skryta lite om våran duktiga duktiga Milo! Sedan ett par veckor tillbaka har han ingen blöja och det har gått så hemskt bra så vi är helt förvånade här. I början sa han inte till själv, men höll sig tills vi satte honom på toaletten. Nu, dom senaste dagarna, säger han till varje gång han måste på toaletten! "Jag måste kissa!" kommer han och säger. När han lekte med Alfred i fredags gjorde han det oxå, även om dom busade och hade jätteroligt. Likaså på dagis har det gått superbra, han säger till där med. Där har han inte ens blöja när han sover middag, han kissar direkt när han kommer upp bara. EN olycka har det hänt på dagis på 2 veckor! Otroligt! Hemma har det hänt några fler, men det är inte många, max 5 ggr han kissat och 3 ggr har han bajsat i kallingarna. Han vill inte bajsa på toaletten, men nu har han även lärt sig att säga till så han får en blöja att bajsa i. Han är så duktig vår stora kille!

Igårkväll var vi hemma hos Roger och Diana som nu flyttat till Bromölla. Milo och Maja blev såå glada när dom såg varandra, sötnosarna. Maja skrek "MIIILOOOO!!!" när vi kom. Så gulligt! Ungarna lekte så fint och vi fick god mat och GOD chockladpudding till efterrätt. Sen vid halv åtta satt Milo o Maja och tittade på film, då sa jag att han såg blek ut. Rikard gick fram och kände på honom och han var supervarm. Tog febern som visade närmre 40 grader! Så det var bara att köra hem...Vi som äntligen hade fått ihop en dejt! Men det är ju inget att göra åt, så är det med barn. Väl hemma hade Milo "bara" 39 grader. Vi fikade lite och sen somnade han framåt 23 igårkväll. Han fick alvedon och nu i morse, ingen feber alls, jättepigg, ätit frukost. Hmm. Väldigt konstigt. Vi får väl se om den dyker upp i eftermiddag eller om det bara var nån febertopp. Jag hoppas verkligen han får vara frisk nu... Det är bara 2½ vecka sen penicillinet för halsflussen tog slut. Så nu räcker det minsann!
När vi körde hem från Roger & Diana igår stod Maja ute vid grinden och skakade den och skrek "De min Miiiilo!" Lilla sötnosen! Det första Milo frågade efter i morse var Maja...








Milo älskar att leka med Alfred. Dom leker såå bra ihop! Efter att Alfred hade åkt hem i fredags sa Milo:
"Jag vill krama Alfed, jag älskar Alfred..." *sööt*







I eftermiddag ska jag hem till min numera gamla kollega Åsa och fika, dom andra kommer oxå dit. Var meningen att Milo skulle följa med, men nu vågar jag inte om han får feber igen och smittar ner dom andra barnen...

1 kommentar:

Anonym sa...

[B]NZBsRus.com[/B]
Lose Sluggish Downloads Using NZB Files You Can Hastily Search Movies, Games, Music, Applications and Download Them @ Alarming Speeds

[URL=http://www.nzbsrus.com][B]NZB Search[/B][/URL]

Powered By Blogger