torsdag 22 oktober 2009

På bättringsvägen...

Phu vad Milo varit sjuk! I måndags var vi på vårdcentralen och fick konstaterat kraftig halsfluss. Den hade ju gått jättelångt, han började få feber natten till i onsdags. Inte förrän i helgen började vi misstänka att det var ngt med halsen. Så nu äter han en stark dos penicillin i 10 dagar och fick dagisförbud tills den var slut. Uppe på allt så har hans tandkött varit riktigt irriterat och blött när vi förökt borsta tänderna, så idag var vi hos tandläkaren och fick konstaterat tandköttsinflammation. Så nu ska vi smörja med nån antibacteriell-gel istället för att borsta ett par dagar så hoppas vi det blir bättre. Han äter bara väldigt mjuka saker så han har väldigt ont av det oxå. Stackars Milo! Nu hoppas jag han slipper vara sjuk på ett BRA tag! Vi har varit hemma i 1½ vecka nu och nästa vecka är det höstlov så jag hade redan tagit ledigt. Tur det, för han hade inte fått gå till dagis förrän på torsdagen ungefär ändå.




Efter tandläkaren idag åkte vi till EKO, jag lovade Milo att han skulle få välja en traktor om han gapade fint hos tandläkaren och det gjorde han verkligen! Han valde en Rorri-bil och så köpte vi en Rorri film oxå. Den där filmen var lika mkt för min skull, jag KRÄKER snart ner Mamma Mu och Kråkan och Cars! I eftermiddag är det Rorri som gått, tack och lov.... Ombyte förnöjer!

Fredag imorgon och jag ska till barnmorskan och kolla blodtrycket igen. Bara en anings drygt... Är så trött på att springa dit en gång i veckan när det varit bra alla gånger utom 1.

Inga kommentarer:

Powered By Blogger