lördag 31 oktober 2009

En Lillasyster!


Jodå. Det lurar en Lillasyster i magen!
Häftigt! Syns jättetydligt på bilden.


Huvudet, näsan syns väldigt tydligt.



Halva lillasyster:). Huvudet, med handen ovanför munnen och magen.



Huvud, hand och mage.


Ja igår var vi i Malmö på www.emmakliniken.se och gjorde ett könsultraljud. Först ville hon inte alls visa upp sig, men en envis barnmorska med många tricks och knep lyckades få henne att visa sina nedre regioner, tack och lov när vi kört så långt! Hon låg som en fällkniv i magen så det var svårt att komma åt att se, men tillsist gick det! Så visade sig en liten tös. Vad det känns konstigt! Men jätteroligt såklart! En av varje är ju underbart :) Jag trodde nog att det var en lillebror, det är svårt att tänka sig ngt annat.

Resten av helgen blir lugn. Jag har ont efter gårdagen då vi även var inom Ikea en runda. Himmel, så stort nya Ikea på Svågertorp är! Gigantiskt! Hissarna tog 67 personer! Sjukt! Tur det finns ställen att sätta sig på när man går på Ikea, mina fogar gör riktigt ont nu. Det är inte mkt jag kan göra längre utan att få sjukt ont. Damsuga och städa är inte att tänka på, stå och laga mat är en pina, gå mer än 200 meter så gör det så ont så jag kan gråta. Jag vet inte alls hur jag ska klara av att jobba på måndag. På onsdag ska jag träffa läkaren så får vi se om jag blir helt sjukskriven. Blir jag inte det vet jag inte hur det ska gå.

Nästa lördag ska vi åka på Molo salg! Jag ska shoppa massa rosa, blommiga små saker! Känns jättekonstigt! Har en plan för hur jag ska klara av salgen: Ta med en stol att ha i kön, ha med ngt att sitta på inne på golvet och sen får alla andra hjälpa mig samla kläder. Tur att dom underbara flickorna i vår "Shoppa danska barnkläder" tråd finns och hjälper, annars hade det inte gått. Slipper köra oxå och det är en stor fördel. Det ska bli så roligt! Lika roligt som att shoppa är det såklart att träffa alla som reser långt för att komma dit, en del så långt som från stockholm:). Jättekul!

Nu ska jag plocka undan lite här hemma och sätta Rikard på att damsuga :)
Trevlig helg!

3 kommentarer:

mamma sa...

Härligt med en liten flicka nu i vår fam. jag längtar så och lilla MILO storebror konstigt...Fast inte kan jag se henne på bilderna.. mamma

miranda sa...

fattar inte vad du snackar om på första bilden!! ser absolut INGENTING...

Mollan sa...

ååå så fina UL bilder. söt liten tjej kommer det att bli.... hihihi en töööös!!

Powered By Blogger