onsdag 2 januari 2008

Milos första snö!

Idag fick Milo se snö för första gången. Ja, förutom när vi kom hem från BB så klart, för just då var det ju snöstorm. Oj vilket oväder det var!

Det kom massa med snö innan och Milo pekade ut genom fönstret och sa OOHHH (som han säger åt allt han tycker är fint). Han tittade på det hur länge som helst och skrattade. Det var toppen tyckte han! Hoppas bara att det snart kommer snö som ligger kvar på marken så vi kan ut med hans pulka, det hade han garanterat tyckt varit roligt! Jag ska lägga in lite kort sen, har dom på den andra datorn.

Idag har Milo varit väldigt Mammig, det är inte mkt jag får göra på dagarna. Han vill att jag ska leka med honom heeela tiden, eller bära honom och det orkar jag inte. Han väger numera 10,1 kg och är 77 cm lång. Stora, långa killen! Snart är det väl dax för honom att börja gå! Har svårt att föreställa mig att han ska gå runt här hemma, men det lär han väl göra snart, det lilla trollet. Han fick gåvagn i julklapp, men har inte riktigt fattat att han ska gå med den. Han står mest och pillar på alla roliga knappar, sätter sig på knä och går efter den och dansar till musiken den spelar.

Imorgon ska vi in på Barbacka och fika med dom andra bebisarna och Mammorna. Bebisar o bebisar, många av dom är ju inga bebisar heller längre! Våra knattar börjar bli så stora!

Näe, nu får jag strax väcka Milo så han inte är vaken till midnatt inatt oxå som han var igår. Busungen!

3 kommentarer:

♥ Pernill@ sa...

Kollade in på andra bloggar från k-stad och hittade dig !!!!
Många varma nyårskramar från en annan Milo mamma :-)

Anonym sa...

Hehe.. Hoppas han sover ikväll:) Hur reagerade han på snön?? Kram från oss!

Anonym sa...

Åh vad häftigt! Tuve är föga intresserad av snön, men det kommer väl nästa vinter. Hoppas ni har det bra på fikan idag, vi ska till svärmor som fyller år. Idag kommer förresten antagligen en massa kläder som jag beställt, väntar väl på en sex-sju paket eller så... Smittsamt, hörru ;-)

Powered By Blogger