tisdag 10 juli 2012

Uppfingsrik....


Denna LiaFia asså... Satt vid köksbordet idag och Lia kommer in och ställer sin lupp på bordet. Inget ovanligt, den används flitigt och hon samlar ständigt djur i den, oftast döda eller sniglar för det är dom hon får fatt i. Idag hade den dock ett annat innehåll... Å ser ni inte vad det är på bilden så kan jag berätta att orden hon sa när hon ställde burken på bordet var bland annat; Mooa och Baaaajs.... Fräscht!!

Idag hade jag en del saker som var tvunget att inhandlas innan resan och barnen fick stå ut. Milo var duktig men den andra... Redan på apoteket, första stoppet, hade hon ett utbrott deluxe. Efter det var det rakt in på Ica maxi. Sådär lyckat, men det gick iaf och vi kom ut levandes.  Nu ska allt bara packas ner oxå.. Pust.

Ett annat dilemma som vi upptäckte idag är att hon tuggar sönder sina nappar! AJ aj Aj! Har slängt 4 stycken som jag hittade hål på! Sörens med, jag vill inte ta den striden nu när vi ska åka bil i över 120 mil! Samtidigt så är det ju såklart farligt om hon tuggar sönder dom och får i halsen. Suck.... 

Ingen middagsvila för Lia idag och hon somnade i soffan klockan sju! Najs! Milo är dock fortfarande vaken och sitter bredvid mig och tittar på film trots att Rikard gick och la sig nu. Imorgon jobbar han sista dagen!

Imorgon står mer packning och tvätt på schemat, det enda vi gjort denna veckan känns det som! Snart bär det av!

2 kommentarer:

mamma sa...

Hihihi, Söta, roliga Lia Frida, bara ett av hennes bus....

annica sa...

HAHAHA, Moas bajs - det måste vara hemskt intressant;)

Powered By Blogger