onsdag 25 augusti 2010

Grattis Mormor - var du än är...

Idag fyller min mormor 75 år. Hipp Hipp Hurra, Grattis, Ha den Äran och Vi Gratulerar!

Felet är bara att hon inte är här med oss. Fel är att det är idag, 4 år sedan hon begravdes. Ja, hon begravdes på sin födelsedag. På Rikards födelsedag oxå, för den delen. På hans 30 års dag dessutom. Det var ingen rolig dag. Det var en fin dag. Men sorglig.

4 år har gått. Jag saknar henne fortfarande. Massa. Det är så synd att hon inte fick vara med om Milo och Lia. Hon hade avgudat dom och dom hade avgudat henne. Kunde man göra annat? Hon var en riktig krutmormor! Hon borde inte blivit sjuk. Hon borde varit här, med oss. Jag saknar henne!!!

*finaste*

Många säger att Lia är lik sin gammelmormor och ja, jag kan inte annat än att hålla med. Det finns en hel del liknande drag och det gör mig så varm om hjärtat. Min lilla Lia-Frida... :)

Idag borde vi egentligen haft en stor pangfest med hela tjocka släkten, för har min mormor varit här hos oss, ja då kan ni lita på att det hade blivit fest! Hon firar säkert, var hon än är...


3 kommentarer:

Jannie sa...

Saknar min farmor massor oxå...
Får tårar i ögonen bara jag tänker på henne.Finaste farmor...

Nu vänder jag helt här då...
Hittade du något fint till mannen?
Va fasiken, jag är 32 o mannen min40 o inte tusan tänker jag byta ut honom! ha ha ha även om han inte är lannkött! ha ha ha

Victor är född den 11 maj.Ganska stor kille nu.Det går ju såååå fort!

Ja jösses, man kan handla hur mycket som helst. Om inte pengarna tar slut bara... Ska idag beställa snuttefiltar från Geggamoja.Hoppas jag BARA lyckas beställa dem...
Vad ska ni hitta då idag?
KRAM

mamma sa...

Så fint skrivit Jessica, jag får tårar i ögonen när jag ser denna fina bild på min älskade mor. Hon var en underbar människa och helt fantastisk mormor och mor. Saknaden är så stor och man blir lite avundsjuk på alla andra som får ha sina kära kvar, varför inte vi??. Visst mor hade avgudat sina goa små barnbarnsbarn allihopa!!!

Strömming sa...

Hej
Du får gärna köpa de rosa vantarna, jag skickar gärna. Bara 12 kr i frakt tillkommer. Maila mig på sy-stromming (a) hotmail . com om du vill ha dem!

Powered By Blogger