torsdag 19 augusti 2010

Barnkläder.

Ja som ni alla vet så är barnkläder mitt största intresse, bloggar alldeles för lite om det. Jag inser att alla nog inte tycker det är så roligt att läsa om, men då får ni väl hoppa över det då;).

Just nu är det väl fortfarande sommar, sensommar. Nu är det hög tid att införskffa vinterkläder åt kidsen! Det tar slut så förbaskat fort och även om man inte är så sugen på att handla overall i augusti är det hemskt skönt att ha det gjort.

Jag fick hem Milos vinteroverall idag, begagnad från danska traderasidan, trendsales.dk. Det blir en Molo i år med, är så himla nöjd med vår från förra året. Det höll för allt.
Ja, jag tänkte han skulle synas ordentligt på dagisgården i vinter;)


Finaste lurvarna! Självklart måste alla barn ha lurvar i höst. Har kommit såå många fina färger. Vi måste ha nån till, men har inte bestämt mig för vilken...


Lias stencoooola vinteroverall! Malin köpte den till Zelda förra året och jag sa direkt att den kan vi köpa sen nästa vinter. Å nu är det dax. Den är sååå fin! Molo, ofcourse.


Fin vinterjacka till Milo, oxå från Molo. Såklart. Inser ju nu att alla plagg är från Molo;). Fast inget slår dom. Så färgglada, så bra framförallt. Varför ha nåt annat liksom... Tycker det är enormt viktigt med utekläder som håller måttet. Barn ska inte behöva frysa eller bli blöta efter lite lek i snöslask. Samma med vinterskor. Förra året hade vi Ecco vinterkängor till Milo och himmel, vilka skor! Han kunde vada i 15 cm vatten utan att bli blöt i dom. Det får bli något liknande i år. Det är värt dom pengarna (även om tom. jag tycker att skor är det absolut tråååkigaste att köpa...).
Ja, det är skor oxå som behövs. Överdragsbyxor, regnjacka och termobyxor, sen är nog vintergarderoben klar:)

Imorgon ska jag och Mollan åka till Malmö och spana in shoppingutbudet. Det ska bli grymt kul och SKÖNT att komma iväg. Milo ska vara hos mormor och Lia får såklart följa med. Inte riktigt så jobbigt att ha med henne ännu;). Milo sa innan att han skulle sova hos mormor, men nu vet jag inte om han vill mer. Han har blivit så meesig med allt sånt. Hade nog varit bra för honom att göra det dock... Vi får väl se. Annars får jag ändå asa upp honom jättetidigt imorgon och det kommer inte bli lätt för han är van vid att sova till 8-9.

Inga kommentarer:

Powered By Blogger