torsdag 24 juni 2010

Om varför jag sällan får ngt gjort här hemma.

Kl. 7 - Lia vaknar. Traggar, äter och ligger i knäet lite.



Kl.8 - Milo vaknar. Vill kela Mamma. Lägger ner Lia i gungan. Kelar Milo, fixar frukost.


Kl. 9-10 - Lia somnar i ca 15 minuter. Smörjer Milo med solkräm, borstar tänderna, lar på honom. Börjar ta fram kläder till mig, Lia vaknar. Tvättar 3 maskiner tvätt under morgonen iaf. Plockar i diskmaskinen, startar den, torkar av i köket.


10 - kör till Ekohallen


11 - Hemma. Milo vill sova. Han lägger sig en stund och jag försöker somna Lia.


11.30 - Milo kommer upp igen, vill inte sova, vill äta. Lia får med komma upp. Äter jordgubbar med mjölk, supergott tycker Milo.


12,30 - lägger sig igen. Jag försöker somna Lia ute i vagnen. Går inte så bra, tar tid. Milo kommer upp igen. Säger till honom att gå o lägga sig. IGEN. TIllsist somnar Lia. Går in, Milo sover inte.


13,00 - Lägger mig med Milo igen. Hinner ligga där 2 sek sen skriker Lia till. Somnar om Lia, säger till Milo att nu MÅSTE han sova, vi ska på kalas ikväll.

13-14.30 - Hänger upp tvätt samtidigt som jag somnar om Lia femtielva gånger. Hon MÅSTE sova lite! Envis som synden.

14,30- 15.30 - Går in och börjar plocka undan. Lia vaknar och är glad som en lärka. Försöker väcka Milo som somnade tillsist. Börjar damma.

15,30-16.50 - Pappa och bror kommer och hämtar en lycklig Milo som får åka iväg i Moffors Mustang. Jag damsuger medan Lia sitter i babysittern. Rikard kommer hem. Lia äter, får ny blöja. Gör slabbedask inför midsommarafton. Torkar golven. Rikard får ta sista rummet så jag hinner duscha.

17.00 - Iväg på kalas.

PHU! Är det konstigt att allt tar en enorm tid att göra?! Hinner ingenting om dagarna, på kvällarna kan här se ut som stormen dragit fram trots att jag gått och småplockat hela dagen. Det är så trist! Så, därför har det inte blivit många uppdateringar i bloggen heller. Men jag ska bli bättre! Bjuder på lite kort från förra helgen i Göteborg:).
























Inga kommentarer:

Powered By Blogger