torsdag 18 juni 2009

En normal 2åring?

Blev väckt kvart över sju av en klapp på kinden och ett "mamma" rop. Vände mig och möttes av ett strålande leende! Han kryper närmre, lägger sig på min arm, drar upp min arm på sin mage och bara myser. Vi ligger så i nästan en halvtimma innan han än en gång ler mot mig och säger: "Macka OooF!!" Visst hjärtat, vi går upp och äter macka med ost!

Vilken underbar början på vår första semesterdag!

Lite senare inne i stan är han inte fullt lika mysig... Konstant tjat och gnäll, vill ha bappe, vill inte sitta i vagnen, vill inte gå. Håller på att riva ner alla filmer inne på Hemmakväll, vill fram till lösgodiset och "gräwa" och blir urförbannad när han inte får gräva bland godiset (han tror att det bara är till för att gräva i, han har bara smakat godis en gång för en vecka sen och gillade inte det ens...). Lägger sig på golvet och skriker. Jag tar 3 filmer, betalar, ut fort fort. Milo fortsätter gnälla. Måste hinna till systemet med innan han flippar ut helt...
Väl inne på systemet skriks det igen, klättrar i vagnen, klättrar ur vagnen, vääldigt nära att välta lite flaskor. Stressar så jag blir svettig! Preciis när jag står och lägger cider i kundkorgen, ser jag Milo stå i vagnen och hoppa. Den välter. På väg mot en pall med glasflaskor. Jag hann precis få tag i handtaget.


Ut fort, betala. Fasen med, måste hinna köpa en BH! Rusar till Kappahl, Milo arg och vill "Uuuut". Greppar en bh som ser ut att passa, hinner inte prova, jag chansar. En kärring försöker tränga sig i kön, men hon fick snällt ställa sig bakom mig efter en tillsägelse med min strängaste "frökenröst" "HÄR STÅR VI MINSANN I KÖ!!" Äntligen framme. Betala. UT! Till bilen. Struntar i det andra jag skulle göra, har redan glömt det ändå. In i bilen. Kör ut från parkeringen. Milo sover.

Tack för den. Du kunde inte somnat i vagnen i stan??
7 veckors "ledigt" framför oss....


Älskade, tokiga, galna,envisa, jobbiga, goa unge.
Jag älskar dig!

2 kommentarer:

miranda sa...

ha ha ha :) vilken kaos! hoppas ni får det mindre kaotiskt idag! glad midsommar på er allihop, kramar från familjen blixt/jarl

Mollan sa...

Man kanske inte ska klaga på att ha med sig en bebis i stan.. verkar bli jobbigare ju äldre de är... =)

Powered By Blogger